Predstavljamo ovogodišnje dobitnike: projekt Adopto

16. 08. 2016.

Jedan od pobjedničkih projekata koji je u natječaju Start app projekta Moj Zaba Start osvojio stručnu komisiju što mu je priskrbilo čak 100.000 kuna financijske potpore, svakako je projekt Adopto. Što je Adopto, koje su njegove prednosti, a koji su planovi tima koji stoji iza projekta za budućnost, pročitajte u intervjuu s Mariom Buntićem iz tvrtke direktorom tvrtke Adopto Tech d.o.o.
 

  • Kako biste u dvije rečenice opisali svoj projekt?
    Adopto je jednostavan i intuitivan alat za zapošljavanje koji malim i srednjim tvrtkama pruža potpuno rješenje za skaliranje tima na jednom mjestu. Rješenje je razvijeno zbog specifičnih problema s kojima se takve tvrtke susreću, a najizraženiji među njima je kako brzo i učinkovito skalirati tim, te kako privući pasivne kandidate kojih je prema najnovijim istraživanjima čak 78%.
     
  • Kako ste došli do ove poslovne ideje?
    Dok sam bio student na Visokoj školi za primijenjeno računarstvo, neki od kolega su već imali svoje tvrtke. Često su isticali kako im je ogroman problem pronaći kvalitetan kadar, te kako je upravo taj problem uzrok sporog rasta i stagniranja njihovih firmi. Zatim sam s kolegom krenuo raditi neku vrstu IT Job Board-a, ali nažalost nismo nikad uspjeli završiti taj projekt. Pozitivna stvar iz tog projekta je ogromno znanje i iskustvo stečeno o selekcijskom procesu prilikom zapošljavanja, te poznavanje odnosa između tvrtki, recruiting agencija, posloprimaca i svih ostalih uključenih u taj proces. Nakon nekoga vremena okupio se tim koji sada stoji iza Adopta sa ciljem da kreiramo alat koji će svakoj tvrtki sa početka priče biti najbolji suradnik u rješavanju svih problema vezanih uz skaliranje tima. Inicijalna ideja se od starta nije mijenjala, ali alat koji smo napravili nije ni blizu onome što smo u startu zamišljali.
     
  • Koje su prednosti vaše aplikacije u odnosu na postojeće kanale traženja i zapošljavanja IT stručnjaka?
    Većina tvrtki koriste pasivne kanale za traženje kandidata. To znači da objave natječaj za posao i čekaju da im se kandidati prijave, popularni “Post and Pray”. Eventualno se koriste preporuke postojećih zaposlenika u neformalnom obliku. Onda su tu i velike, komplicirane online forme za prijavu na posao koje najbolji kandidati jednostavno ne žele ispunjavati, a tvrtke toga nisu niti svjesne. Zapošljavanje ne počinje sa objavom otvorene pozicije. Ono počinje sa pričom iza kompanije, sa pričom o uvjetima rada, timom koji je iza tvrtke. Zato naš alat omogućava da kompanije ispričaju svoju priču, a to im garantira puno više kandidata u trenutku kada aktivno traže nove članove tima. Osim brandinga poslodavca s našim alatom moguće je aktivno tražiti kandidate i slati im ponude ili pozive na intervju za posao. Uobičajeno se u ovakvu namjenu koristi Linkedin ali s našom aplikacijom moguće je doći do kandidata putem foruma i drugih društvenih mreža, te naravno Linkedina (Stackoverflow, Dribbble, Facebook, Twitter, i slično). Nakon što se kandidati prijave ili ih pronađete, naša aplikacije olakšava cjelokupan proces selekcije. Od praćenja statusa kandidata, dogovaranja intervjua, tehničkog testiranja, psiho testiranja, komunikacije, te slanja ponude za posao.
     
  • Kako su tvrtke reagirale na vašu aplikaciju, kakva je potražnja, imate li suradnje već s nekim tvrtkama?
    Tvrtke su vrlo pozitivno reagirale na našu aplikaciju što nam govori da im zaista treba ovakvo rješenje. Raduje nas to što su naši korisnici zadovoljni s trenutnim skupom funkcionalnosti koje im pružamo, a to je samo dio onoga što planiramo napraviti. Nismo još niti pola zamišljenoga napravili. Svakodnevno dodajemo nove stvari slušamo feedback od postojećih korisnika, te aktivno sudjelujemo u rasprava HR profesionalaca na konferencijama i online grupama. Ono što je interesantno je da su nas prvi prepoznali lideri u svojim nišama. Primjerice Rimac Automobili, Coadria, Adria Scan, M-SAN grupacija, Bagatin, KaziniKwetu i drugi.
     
  • Kakvi su planovi za budućnost? Što planirate učiniti u narednih godinu dana koristeći sredstva dobivena na natječaju Moj Zaba Start?
    Naš cilj u narednih godinu dana je da postanemo alat koji u potpunosti rješava problem malih i srednjih kompanija u skaliranju tima. Radimo naporno i vjerujemo u ovo što radimo i mislimo da je smjer jako dobar, a vidjeti ćemo do kuda će nas to odvesti. Nismo opterećeni brojkama već smo fokusirani na problem koji rješavamo. Cjelokupni iznos nagrade utrošiti ćemo u kreiranje edukativnog sadržaja za osobe zadužene za zapošljavanje. Tu su najčešće HR profesionalci ili vlasnici malih tvrtki. Već smo kreirali dio tih edukativnih sadržaja poput: Adopto Magazina, #RecruiThought Newslettera, te skup resursa za HR profesionalce #RecruiTop.